Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (816)

Primer nepostene poslovne prakse – pismo nezadovoljnog potrošača iz Srbije marketu Merkator u Sloveniji

Poštovani,

Obraćam Vam se kao nezadovoljan potrošač koji vrlo često kupuje u Merkatoru u želji da Vam ukažem na veoma nepoštenu poslovnu praksu Merkatora u Srbiji.

Decembarski računi za struju i gas uvećani zbog nepoštovanja procedura, ljudskog faktora, ali i veće potrošnje

Uvećani decembarski računi za struju i gas posledica su nepoštovanja procedura, ljudskog faktora, kao i povećane potrošnje. Broj prigovora potrošača na januarske račune višestruko je smanjen, a kontrola će biti nastavljena i u narednom periodu, rečeno je danas na predstavljanju izveštaja Radne grupe za utvrđivanje uzroka uvećanih računa za električnu energiju i gas.

Volonteri CEPS-a u obilasku prodavnica.

Proleće je stiglo, a sa njim i povćana kupovina svežeg voća i povrća. Kada krenete u kupovinu, pogledajte cene koje su volonteri CEPS-a zabeležili 25.03.2014. u pet marketa u Beogradu kao i u Veletržnici (bivša Kvantaška pijaca) pa tako isplanirajte svoj spisak svežih namernica. Zadovoljstvo nam je ako smo vam bar malo pomogli.

Kod Mađara za hranu, u Rumuniju po farmerke

Šoping u Segedinu, Temišvaru ili bugarskom Dragomanu se isplati, jer su namirnice, garderoba i kućna hemija jeftiniji nego u Srbiji čak i do 50 odsto.

Ulaskom Mađarske, Bugarske i Rumunije u EU, situacija oko pogranične trgovine totalno se okrenula: sad naši građani idu u Rumuniju da kupe jeftinije farmerke, u Bugarsku po odeću i obuću, u Mađarsku po hranu. A pre desetak godina bilo je obrnuto.

Ceh uvek plate oni građani koji poštuju zakon

Da su džaba plaćali legalizaciju kuća sada je više nego jasno. Izgleda da su bolje prošli oni koji su to ignorisali. Naime, onima koji su se odlučili da ne podnose zahteve i ne plate skupu legalizaciju, a žele da žive u divljim objektima koje su sagradili, država će nekretnine evidentirati u katastru. Zato se još jednom postavlja pitanje - da li se u Srbiji isplati biti pošten? Povlašćen status neplatišama davala su do sada mnoga državna preduzeća.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVesti Na vrh strane