Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (767)

Ništa od nižih kamata u 2014. godini

Dinar je stabilan, cene su se smirile, ali mi i dalje plaćamo desetak odsto višu kamatu ako je kredit koji smo podigli indeksiran u dinarima, a ne u evrima.

Mada smo ranije slušali da “dok je visoke inflacije i dinarski zajmovi će biti nepovoljni”, činjenica da sa padom cena ne padaju i kamate pokazuje da iza ove retorike stoji i ponešto drugo. Pitali smo čelne ljudi vodećih banaka u Srbiji o čemu je reč.

Ljajić: Lidl dolazi u 2014.

Ministar trgovine Rasim Ljajić očekuje da će trgovinski lanac Lidl u drugoj polovini 2014. godine početi izgradnju maloprodajnih objekata u Srbiji.

Ljajić je u intervjju Tanjugu rekao da je izvesno da će taj trgovinski lanac do juna kupiti sve neophodne lokacije za gradnju objekata u najmanje 15 gradova i opština Srbije.

Srećan Badnji dan i Božić

Centar potrošača Srbije svim potrošačima čestita Badnji dan i Božić.

Zašto nemamo prave rasprodaje?

Beograd - Popusti na rasprodajama u Srbiji nikada nisu realno veći od 30 odsto dok se u inostranstvu popusti kreću i do 70 odsto. 

"Što se tiče rasprodaja u Srbiji, one nisu ni približne rasprodajama naših suseda, tako da ne čudi da je sve više šoping tura u ponudi u našim turističkim agencijama", rekla je predsednica Centra potrošača Srbije Vera Vida.

Konferencija „Kretanje u Evropi, uključivanje potrošača u cilju poboljšanja usluge transporta u Evropi“

Centar potrošača Srbije, zajedno sa partnerima iz 7 evropskih zemalja 18. decembra ove godine u Briselu, održao je završnu konferenciju projekta „Mobilnost, paradigma evropskog građanstva“, finansiran od strane Evropske komisije.

Na konferenciji su predstavljeni rezultati istraživanja o kvalitetu prevoza i mogućnostima za unapređenje oblasti transporta, sprovedeno u 8 evropskih zemalja partnera u projektu pod pokroviteljstvim evropske mreže italijanske NVO Cittadinanzattiva, Active Citizenship Network (www.activecitizenship.net): Bugarska, Španija, Italija, Litvanija, Portugalija, Rumunija, Srbija i Slovačka.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVesti Na vrh strane