Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (748)

Sprovedeno je globalno istraživanje o potrošačkom poverenju, pogledajte kako je prošla Srbija

Potrošačko poverenje u Srbiji i zemljama regiona među najnižim je u svetu, u vreme kada poverenje na globalnom nivou raste, zahvaljujući izlasku vodećih ekonomija Severne Amerike i Evrope iz recesije, što je dovelo do porasta optimizma oko zapošljavanja širom sveta.

Privredna komora Srbije: Pad proizvodnje hrane za devet, a pića za 10,5 odsto

Proizvodnja prehrambenih proizvoda je za prvih pet meseci 2014. godine zabeležila pad od devet odsto u odnosu na isti lanjski period, dok je proizvodnja pića bila manja za 10,5 odsto, objavila je Privredna komora Srbije, pozivajući se na zvanične statističke podatke.

Prava potrošača za 120 miliona turista

Garantuje se sveobuhvatna zaštita potrošačima koji vrše rezervaciju putovanja za godišnji odmor koja, na primer, uključuje kombinacije avionskih letova, hotela, ili iznajmljivanja vozila. Sa početkom letnje sezone godišnjih odmora, Evropska komisija preduzela je akciju u cilju poboljšanja zaštite turista putem modernizacije pravila EU u segmentu turističkih paket aranžmana.

Od 1.avgusta skuplji gas za domaćinstva

Od 1. avgusta domaćinstva će gas plaćati od 1,1 do 1,3 odsto skuplje, odnosno prosečno 45,4 dinara po kubnom metru, a kupci od 1,1 do 1,4 odsto - 42,3 dinara po metru kubnom, bez PDV-a, najavio je Savet Agencije za energetiku. Savet je saopštio da je dao saglasnost na nove cene prirodnog gasa za javno snabdevanje za sva 33 javna snabdevača gasa koje će se primenjivati od 1. avgusta.

PREZENTACIJA ZAKONA O ZAŠTITI POTROŠAČA

Povodom donošenja novog Zakona o zaštiti potrošača („Sl. Glasnik RS“, br: 62/2014), koji je Narodna skupština Republike Srbije usvojila 13. juna 2014. godine Privredna komora Beograda, 8. jula 2014. organizovala je stručni skup na temu: 

PREZENTACIJA ZAKONA O ZAŠTIITI POTROŠAČA.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVesti Na vrh strane