Cigarete u Srbiji poskupljuju od 1. decembra u proseku za deset dinara po paklici. Pušači se još nisu oporavili od poskupljenja iz aprila i jula, a duvandžije već planiraju novo. Cenovnike sa višim cenama već je formirao „JTI”, dok će ostali proizvođači to učiniti u narednim danima.
Čak sedam godina posle prodaje stana u Sremskoj Mitrovici, Vladimir D. je ovih dana saznao da je za komunalije dužan 25.000 dinara. Pošto se nije odjavio kao korisnik usluga, stigla je naplata sudskih izvršitelja za usluge koje je koristio novi vlasnik nekretnine. Poštar, međutim, nijednom do sada nije zakucao na vrata Vladimira D. kako bi mu uručio bilo kakvu opomenu ili upozorenje.
Proizvođač „tonusa“ rešio je da sa ambalaže ukloni nezakonite tvrdnje da njihov hleb leči dijabetes i pomaže u lečenju kancera.
Nakon kontrole tržišne i poljoprivredne inspekcije, kompaniji „Trivit“ je zabranjeno da na ambalaži i oglasnim porukama ističe poruke „ne sadrži GMO“, „lekoviti“, kao i sve ostale nepotkrepljene zdravstvene izjave koje građane mogu da dovedu u zabludu da je umesto uzimanja lekova dovoljno jesti hleb.
U Srbiji 72 odsto stanovnika dobro razmisli o trošenju svakog dinara, pokazalo je istraživanja o štednim navikama građana. Istraživanje koje je za Erste grupu uradila austrijska istraživačka agencija IMAS internacional pokazuje i da 55 odsto građana Srbije radije kupuje u diskontima.
Kriza je od građana Srbije stvorila prave umetnike koji od dinara umeju da naprave dva, od jednog ručka - tri, dok je štednju i snalažljivost izdigla na novi nivo. Međutim, kako se snalazi običan čovek, tako se snalaze i oni koji na njemu zarađuju. Pa se često dešava da do juče besplatna usluga, danas košta, da je jedan bankarski šalter i deset puta skuplji od drugog; da u dve susedne trgovine ista roba ima značajno drugačiju cenu; da održavanje nekih kreditnih kartica može da vam pojede godišnju platu, a da svega nekoliko kilovata preko uobičajene potrošnje, može da usija mesečni račun za struju.
1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene. |
2. PRAVO NA SIGURNOST |
3. PRAVO NA INFORMISANOST |
4. PRAVO NA IZBOR |
5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene. |
6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE |
7. PRAVO NA OBRAZOVANJE |
8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja. |