Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (740)

Cene (ni)su bitne, ali znamo da rastu

Cena nije najbitnija prosečnom srpskom potrošaču, tek mu je na petom mestu, jer prvo želi da mu prodavnica bude dobro organizovana, da je sve pregledno i dostupno, da brzo i jednostavno pronađe ono što mu treba. Kao i da se oseća prijatno u kupovini, i da mu je prodavnica u komšiluku. Tek onda razmišlja o ceni i šta dobija za svoj novac. To pokazuje najnovije istraživanje "Nilsena", koji ispituju navike potrošača u više od sto zemalja.

Zbog manjeg roda jabuka i krušaka poskupele i banane

Ove zime gotovo da nema voća koje nije poskupelo - osim jabuka koje su i do 30 odsto skuplje, ništa povoljniji nije ni kilogram južnog voća, a cena banana dostigla je i 180 dinara po kilogramu.

Dodeljena priznanja „Moj izbor 2018“ za najbolje domaće proizvode i brendove po mišljenju potrošača

U utorak, 27. februara 2018. godine, u Svečanoj sali Skupštine Beograda, dodeljena su priznanja „Moj izbor“ za najbolje domaće proizvode i brendove po mišljenju potrošača. Ovogodišnju akciju „Moj izbor“ organizovalo je udruženje „Moja Srbija“ uz podršku potpredsednice Vlade Srbije Zorane Mihajlović, Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Republike Srbije, kao i Grada Beograda. Nagrade su ove godine dodeljene osmi put.

Samo pet autobuskih stanica dobilo licencu

Potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je danas da je do sada od 100 autobuskih stanica u Srbiji samo pet dobilo licencu.

STIŽU ODŠTETE ZBOG VRTIĆA Roditeljima isplaćeno 200 miliona dinara zbog preplaćenih obdaništa, ali to je samo DELIĆ REŠENIH SPOROVA

Više od 200 miliona dinara isplaćeno je roditeljima 2017. godine po presudama zbog preplaćene cene boravka dece u vrtićima, izjavio je gradski sekretar za obrazovanje i dečju zaštitu Slavko Gak.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiKako nas sve varaju za vreme posta. Biljni kačkavalji lažni, peciva sa jajima, a bombone imaju govedinu! Na vrh strane