Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (711)

Da li se očekuje poskupljenje goriva u Srbiji?

Iako je i domaće tržište osetljivo na globalna kretanja, stručnjaci i nadležni ne očekuju veće probleme niti poskupljenje goriva u Srbiji posle turbulencija na tržištima zbog napada na postrojenja u Saudijskoj Arabiji.

Meso neće poskupeti do kraja godine

Da li se sprema novi cenovnik za svinjetinu, junetinu i piletinu. Potrošnja ovih namirnica, uprkos nedavnoj korekciji cena, ostala je na istom nivou.

Godišnje propadne 500.000 tona hrane, a evo koje namirnice najviše bacamo

U svetu, prema nekim podacima, baci se više od 30 odsto proizvedene hrane. Na đubrištu truli, raspada se i ispušta metan, jedan od najopasnijih gasova sa efektom staklene bašte.

Cenu struje umesto države određuje formula

Pitanje poskupljenje struje, kako, na koji način, da li će se cena usklađivati s rastom inflacije po automatizmu, ili će to biti kvartalno, ko će ubuduće u Srbiji biti glavni regulator cena za domaćinstvo – država ili tržište, jedna je od tema koja će se uz pitanje budžeta za 2020. godinu naći na stolu tokom narednog susreta misije Međunarodnog monetarnog fonda i zvaničnog Beograda, koji početkom oktobra dolaze u prestonicu.

U Srbiji se svake godine baci gotovo 247.000 tona hrane

Svake godine se u Srbiji baci gotovo 247.000 tona hrane, što je, posmatrano na dnevnom nivou čak 676 tona, pokazala je analiza prvog zvaničnog istraživanja o bacanju hrane u domaćinstvima u Srbiji, saopštio je danas Centar za unapređenje životne sredine, koji je uradio istraživanje, prenosi Beta.

Strana 1 od 24

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiPrava dece u marketingu i oglašavanju Na vrh strane